dinsdag 21 april 2009

Even de Spanning Eraf

Laatst kwam ik op mijn werk aan en ik raakte in gesprek met een collega. Ik zei dat ik wat opgefokt was omdat ik zoveel had moeten regelen, waarop hij me aankeek en me met een glimlach adviseerde even naar de w.c. te gaan om de spanning eraf te halen waarbij hij subtiel een op-en-neer-gaande handbeweging maakte. Ik kan daar wel om lachen.

Als je dit hele cluster aan gedachten en patronen rondom het masturbatieverschijnsel in kaart wil brengen is het ook handig om dit verschijnsel even onder de aandacht te brengen: masturberen om de spanning uit je lijf te halen. Masturbatie als een middel om meer ontspannen te worden.

Vanuit deze insteek is masturberen een puur lichamelijk ontspanningsmechanisme. In feite zou je dan net zo goed op een knop kunnen drukken waardoor je ejaculeert of een orgasme krijgt en er treedt een soort van ontspanning op in je lichaam. Eigenlijk zou het dan niet eens nodig zijn om aan iets seksueels te denken. Als je kon klaarkomen door bijvoorbeeld te denken aan een man die een pagina van een krant omslaat dan zou dat ook best zijn.

Hoe zou je kunnen masturberen op een wijze waarbij je gedachten produceert die een prettige vibratie hebben, waarbij je niet noodzakelijkerwijs denkt aan seks met andere mensen dan je partner of waarbij je de prikkeling nodig hebt van een filmpje of een foto van naakte vrouwen/mannen?

Op zich hoeft er niks 'laag-vibrationeels' te zijn aan het gebruiken van masturbatie als ontspanningstechniek. Hoe zou het echter te combineren kunnen zijn met een harmonieuze gedachtenstroom? Als je ideeën of ervaringen hebt dan hoor ik ze graag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten